tisdag, oktober 07, 2008

Balans

Hittade ett paket kikärtor i skafferiet, nu är det storkok som gäller och planen är att baka bröd och göra falafel under dagen. I babygymet ligger en snörvelbebis som hostar och nyser och skrattar. Det här föräldralediga livet är inte alls dumt nu när jag slutat att ha dåligt samvete för att jag inte gör något direkt vettigt av min tid. Trots att det såklart är det viktigaste att ta hand om sin fantastiska dotter så är det ju inget som är av större värde för omvärlden. Men nu har jag som sagt sansat mig och hittat den perfekta balansen med lilltjejen och livets andra delar. Jag känner mig fantastiskt lyckligt lottad som hinner med SSU- och partiengagemang i den utsträckning jag gör samtidigt som jag får pussa på tjockiskinderna, locka lilltjejen att le sitt stora leende och gå långa promenader med en sovande bebis i vagnen.

2 Comments:

Blogger Johanna said...

Jag känner igen det dåliga samvetet. Det har jag också till och från trots att jag faktiskt pluggar. Jag tror att det har att göra med vanan att vakna på morgonen och gå iväg till skola eller arbete. När jag inte gör det så känns det nästan som skolk. Trots att jag pluggar hemma.

Kram på er!

12:10 em  
Blogger Anna N said...

Precis så känns det! Som skolk!

7:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home