onsdag, oktober 15, 2008

En onsdag helt enkelt

Veckan började med möten och telefonsamtal och skrivande och planerande och fixande hela måndagen och tisdagen så idag har vi tagit det lugnt. Jag sov till tio, sedan städade vi innan M kom över på lunch. Härligt att träffas annat än på expen och gott med Es fläskfilégryta, lagad av G. Först vid halv tre gick A och jag ut på dagens promenad och sedan vi kom hem har vi ätit lite och sedan sovit i soffan. Varm, sovande bebis i famnen är det mest sövande och mysiga jag varit med om! Snart är det dags för lilltjejen att äta igen och förhoppningsvis följs det av en liten vakenstund med bus och lek innan hon somnar för natten. G är på möte med SSU-distriktets styrelse och jag tänkte baka lite innan han kommer hem igen. Nu är frysen tom på fikabröd, efter att jag tog med den sista bullpåsen till introduktionsutbildningen igår, och det gillar vi inte! Tänk om någon kommer på överraskningsvisit och vi inte har något att bjuda på! Hemska tanke. Husmodersfasonerna har mig i sitt grepp just nu...

När G och jag åt fil förut idag satt vi alldeles tysta, han läste på filpaketet. Till slut frågade jag vad han tänkte på och han sa, allvarligt bekymrad:
Jag tänker på att Arla skriver så mycket om bönder och kor. Jag tycker att det börjar bli lite överdrivet.