söndag, oktober 26, 2008

Snörvel

Jag visste väl att det var oklokt att inte hålla sig ifrån att pussa på resten av den lilla familjen. Nu har jag också åkt på förkylningen som härjat mellan de två andra här hemma. Men än så länge är jag mest trött och har fruktansvärt ont i halsen. och jag hoppas att det håller sig där. Snuvan som till exempel lilltjejen begåvats med de senaste dagarna är inte att leka med. Hon snörvlar och hostar och nyser med gott mod i alla fall. Hon är inte överdrivet ledsen eller gnällig. Inte ens när vi försöker få ut snor ur hennes lilla näsa med tops, eller när vi droppar in små, små näsdroppar. På nätterna har hon det nog kämpigast med rosselhals och snörvel. Det är dock mest G och jag som störs av det, hon sover nästan lika bra som vanligt. 

Helgen har varit alldeles strålande, igår var vi i Riddarhyttan och spenderade dagen i Folkets park och kvällen hemma med god lasagne och gudomlig efterrätt. Till lunch idag åkte vi hem och här i Västerås är pappa och lillebror på besök. De stannar tills imorgon, så måndagsplanen är att börja med promenad och hotellfrukost. En bra början på veckan som avslutas med att G åker till USA.

3 Comments:

Blogger Joanna said...

Allangov-familjen! Krya på er och hoppas hoppas hoppas att det stannar vid halsont!

10:29 fm  
Blogger Anna N said...

Tack Joänna! Om mindre än en vecka ses vi igen! Jippie ;)

7:38 em  
Blogger Joanna said...

Ja, verkligen jippie!

9:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home