onsdag, oktober 29, 2008

Det är vi och mumin

Slår in namndags- och födelsedagspresenter på löpande band här hemma. Flera av dem vi ska träffa i helgen har nyligen fyllt år eller haft namnsdag - härligt! Annars har A och jag varit på promenad idag, vi gick vid Viksäng, Klockartorp, Hemdal. Dimmigt var det och sådär kallt så det river lite i halsen när man andas, i alla fall de första kyliga dagarna på hösten innan kroppen vant sig. Ikväll är det ett intressant seminarium på stadsbiblo på temat Globala hotbilder - gemensam säkerhet. Egentligen tänkte jag inte gå, men nu har vi varit inne hela dagen och pysslat så det skulle vara skönt med mer frisk luft och dessutom att träffa lite folk. Vi får se, idag är vi som mumintrollen - lever mest bara på känn.

Förresten har jag börjat läsa Lotta Grönings bok om Mona Sahlin. Maken till onyanserad och icke korrläst publikation full av tankevurpor har jag sällan läst. Återkommer med fler tankar när jag blivit så pass luttrad att jag inte blir arg och lägger ifrån mig boken varannan sida.