tisdag, november 04, 2008

Sömn och mat och promenad. Igen

Ny dag, vi är utvilade och glada! Jag sov tio timmar, A sov tolv och när jag tittade ner på henne i spjälsängen i morse låg hon klarvaken och skrattade när hon såg mig. För någon månad sedan hade hon skrikit av hunger direkt när hon vaknade, nu ligger hon i babygymet ett tag innan hon blir akuthungrig. Hon ligger där nu och har precis hittat en skallra som hänger där brevid hennes favoritbjörn. Vi har hunnit lyssna på G som var med i P4 Västmanland också (vill du lyssna? kolla här, klicka på 4 november 06.30-07.00, G börjar 22 minuter in i klippet).

Nu blir det bebisfrukost och sedan promenad med vagnen som går åt sitt eget håll, jag får låta bli att bli irriterad och istället se det som extra armträning. Om vi har tid idag blir det en tur till Barnens hus med den, för jag har tittat och funderat och fixat men inte förstått riktigt vad som är fel.

Känner ni också att mina dagar är ungefär likadana nu? Bebisfrulle, promenad, sömn, babygymsbjörnar? Well, I like it!