söndag, november 02, 2008

Dagsblandning

Den här dagen har onekligen präglats både roliga och mindre roliga delar. Till de förstnämnda hör en fantastisk brunch med J och E - åh vad härligt och bra och roligt det var! Därefter åkte lilltjejen och jag till Gamla stan för middag med syrran och M. Mysigt det också. När jag skulle packa in oss i bilen för vidare färd hem till Västerås blåste det fruktansvärt kallt och A var ledsen och vagnen ville inte fälla ihop sig. Om jag varit en bebis som satt i en varm overall i en bil som står still hade jag också blivit ledsen, när vi började köra somnade hon efter någon minut. Väl hemma innanför ringvägen cirkulerade vi i kvarteren runt vårt hus i en halvtimme innan en parkeringsplats blev ledig, sisådär tio minuters promenad hemifrån. Babyskydd med bebis, resväska och barnvagn är alltför mycket packning när det är kallt och lite för långt att gå. G har jag dessvärre ännu inte hört av, men efter att oron gröpt ur min mage smsade jag pressekreteraren tillika min kollega I som bekräftade att de har det bra. Skönt, då behöver jag i alla fall inte oroa mig över att min älskade mår dåligt. Nu avslutar jag kvällen vid tv:n med te och ostsmörgås gjord på J:s fantastiskt goda, hembakade bröd.