måndag, november 03, 2008

Nu vänder det!

Ny vecka som börjar i uppförsbacke, konstaterade jag när jag klädde på mig. Jag sov dåligt i natt och var inte alls pigg när lilltjejen bestämde sig för att det var frukostdags. Det är ganska stökigt här hemma och jag hinner inte riktigt med en ordentligt morgonpromenad innan veckans första möte klockan tio. Vaknade klockan tre av mardrömmar och två timmar senare smsade G så vi pratade ungefär trettio, hutlöst dyra antar jag, minuter, som gjorde att jag kunde somna om igen, dock med mardrömmarna kvar. Det gnisslar och skaver och är lite irriterande grus i skon helt enkelt, dagen börjar inte på topp. Men nu är det bara att börja om igen, fixa till de där sakerna som skaver så att resten av veckan kan bli bra. Imorgon kommer till exempel mamma hit på besök, jag ska fråga om hon kan hänga med lilltjejen på stan någon timme så kan jag städa ordentlig, det skulle ge mig ro i sinnet, och sådant skall icke underskattas. Dessutom betyder det att jag kan byta däck på bilen imorgon och även det vore skönt att pricka av på den fiktiva attgöralistan. Promenadtime nu, ska andas ut stressen och in med energin som jag läste någonstans att man ska göra.

1 Comments:

Blogger Carin Lidman said...

Hej supermamman!
Kanske en promenad till Gamla lasarettet skulle liva upp?!
Det finns massor av läskiga kulvertar här man kan gå långa promenader i.
Själv är jag på jobbet alla dar utom fredag då jag ska ut och prya igen. Hör av dig, så vi hinner fixa nåt smaskigt till fikat!
Eller så följer du med och lunchar i personalmatsalen. Maten är lagad av offentliga sektorn så bättre kan det inte bli. Ha ha!
Kram Carin :)

2:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home