onsdag, november 12, 2008

Lite kallt, lite ledset

Är fortfarande lite kall efter morgonpromenaden (som förresten gick förbi Konsum på Oxbacken och sedan COOP Extra, allt för att hitta de bästa rabatterade priserna på varor vi faktiskt behöver. Promenad och välbehövlig shopping i ett, det blir sällan bättre!). Sitter och dricker ingerfärate och är inte på något vis mitt bästa jag. Lite frusen, lite trött, lite ledsen. Lilltjejen är inte heller på topp. Lite hostig och lite ledsen. Hon var alldeles trött men kunde inte sova förut, istället gnällde hon och skrek tills jag bar runt henne och sedan satt med henne i famnen i soffan. Vi är bortskämda med en bebis som allt som oftast är tillfreds med livet, så när hon idag skrek och var otröstlig i fem minuter kände jag mig som världens sämsta mamma. Fem minuter i min famn utan att hon blev lugn! Det har inte hänt på hur länge som helst. Men det gick bra såklart, hon somnade och jag halvslumrade i soffan. Nu sover hon gott i sin säng och mitt hjärta vill nästan brista när jag tittar på henne. Hon är så varm och rosig om kinderna och världens, världens finaste lilla lilltjej.

Sa jag att hon är den vackraste jag sett?