måndag, december 01, 2008

Uppdatering av lite av varje

Morgonpromenaden kändes tung i morse, dagen kom aldrig riktigt i gång. Fram emot lunch fick jag förklaringen; ont i halsen, tungt huvud och varma kinder. Tråkigt, särskilt med tanke på att vi skulle på föräldragrupp (andra gången gillt!) idag. Men jag mådde dåligt och lilltjejen hade somnat gott i sin säng, så vi tog beslutet att stanna hemma. Det vore varken schyst av mig att smitta ner någon eller schyst av oss att väcka A mitt i eftermiddagstuppluren.

Helgen då:
I fredagskväll handlade vi tacoingredienser i tre olika butiker, åt middag och toppade med italiensk glass från stället i postgallerian. När A somnat åkte jag till expen för att tillbringa en stund kopiatorns varma sällskap. 200 rapporter, 200 diskussionsmaterialshäften, 100 flygblad, en färdig powerpointpresentation och tre timmar senare åkte jag hem och laddade för kongress.
När G var i talarstolen och jag vid datorn hängde A hos sin favvo-M. Enligt uppgift slickade hon på M:s hand också, det är en ömhetsbetygelse av rang!

Lördagen har jag bloggat om litegrann redan. Kongressen var bra, särskilt en diskussion om den senaste tidens varsel blev lyckad tycker jag. Till lunch fick vi inte pannbiff. C har skrivit om det, jag är inte riktigt lika nöjd med detta beslut, jag gillar ju både pannbiff och traditioner. Annat om kongressen; jag var sekreterare, vilket egentligen är för mycket att säga om min insats, jag skrev upp talarna på mitt block ifall datorn skulle ge upp, men det var A som gjorde grovjobbet. Partidistriktsprotokoll har jag dock aldrig varit med om att skriva tidigare så det var roligt att lära sig! M (och S såklart) gjorde en strålande insats som mötesordförande, och av den nervositet hon själv berättade fanns syntes inte ett spår. Därefter snabb sushi på stan. Den kvällen somnade jag i soffan, sedan gick vi och la oss på riktigt tjugo i nio.
Söndagen innehöll morgonpromenad till Hälla för att uppdatera förrådet av mössor och halsdukar. Skön promenad som blev lite längre för att kompensera för utebliven promenad under lördagen. Sedan var jag hemma en stund innan det var dags för kampanj med västerås-sossarna. Det var pepparkakor, glögg, flygblad och pratstunder om vem som egentligen får betala för de borgerligas skattesänkningarna. En lyckad aktivitet!

På expen blommar ibland en diskussion upp om hur stor del av hyran som ska betalas av respektive organisation. Mellan lördagen och söndagen härbärgerade vi en på kongressen kvarglömd valurna, en hög med begäraordetlappar och en ordförandeklubba hemma hos oss. Vi kanske borde ge oss in i hyresdiskussionen? Några kronor borde det kunna inbringa till hushållskassan.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gulligare än så kan det väl inte bli? Eller?? /Morfar

6:50 fm  
Blogger Sabina said...

Nu har jag bloggat. Du då? Jag älskar för övrigt bilden på A&G! Kärlek!

7:44 em  
Blogger Anna N said...

Morfarn: Tror inte det, jag heller.

Sabina: Mmm, jag gillar den skarpt. Sötnosar är vad de är! Ska blogga snaaaart.

9:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home