onsdag, november 26, 2008

Onsdagssysselsättning

Lilltjejen har just upptäckt att hon inte bara kan spotta ut nappen, hon kan numera också ta ut den med sin lilla, lilla hand. Denna framgång leder till att det helt plötsligt blir väldigt roligt att ta ut nappen men också att det blir väldigt många turer till spjälsängen för mamman och pappan eftersom det är lika svårt som innan att somna utan nappen. Just detta håller vi på med nu, när hon väl somnat funderar jag på att göra detsamma, en liten power nap skulle göra underverk för mitt humör under eftermiddagen och kvällen tror jag.

Förmiddagen har ägnats åt promenad och att göra ärenden på stan (jag älskar det uttrycket, det låter så hemafru-stylish. Som att man går till bageriet för att handla bröd, till posten för att skicka brev, till fiskaffären för att köpa fisk and so on). Idag var vi på banken, på Lindex och på Konsum. Jag förde över pengar från ett konto till ett annat, köpte kläder till A (ta tre betala för två!) på det ena stället och mjölk, tomater och ananas på det andra. Ananasen var ett gudomligt gott impulsköp. Det har aldrig varit en favorit, men idag kunde jag knappt tänka på annat än att få äta ananas när jag såg den i fruktdisken. Visste jag inte bättre skulle jag tro att jag var gravid.