torsdag, november 20, 2008

Rapport från ärtsoppaochpannkakadagen

Det är torsdag och det betyder, som vi alla vet vid det här laget, svärmorsdejt. Vi verkar ha hittat vårt stammishak som har shejpat upp maten avsevärt den senaste tiden. Gott som alltid, trots att vårt förstahandsalternativ, den parmesangratinerade kycklingen, var slut så att G och jag valde annat. Och som brukligt är följdes lunchen av en promenad genom några av stans, väl utvalda, affärer. Jag hittade en klänning till åtminstone en av decembers julfester. Min stående kommentar när festligheter av alla de slag kommer på tal är Får man ha klänning? Nu är det alltför länge sedan ett sådant tillfälle uppkommit och när jag idag hittade den fina festblåsan blev jag alldeles till mig. Är fortfarande pirrig i magen av mitt fynd - det ska bli så roligt att göra sig fin och ha snyggingkläder! Eftermiddagen avslutades med te och planering här hemma med S. Vi två har fått det ytterst ärofyllda uppdraget att sammanställa SSU-Västmanlands jubileumsskrift till nästa år då distriktet fyller 90. (På jubileumskalaset får man också ha klänning.) Planen var att baka bullar ikväll men G blev hastigt och lustigt inbjuden till en s-förening i Sala för att prata EU-val. Egentligen skulle Surahammars egen riksdagsledamot vara där, men den heta och långa debatten om Lissabonfördraget satte käppar i hjulet för det projektet. Inga bullar på Karlsgatan just ikväll således. Men eftersom lilltjejen redan somnat i sin säng blir ett ett härligt antal timmars skrivande för min del istället. Det är inte i paritet med bakande med den finaste sambon, men det är ändå en helt okej sysselsättning.

1 Comments:

Blogger Johanna said...

Jag var mycket på Atrium förut och åt, sen har det blivit så där tycker jag, men sjysst om de har shejpat upp sig igen!
Coolt att det är dags för jubileum i distriktet! Och vilken grej att ni ska sätta ihop en jubileumsskrift. Jag tror inte att distriktet hade kunnat välja lämpligare kandidater!

Kram på er!

7:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home