torsdag, november 13, 2008

En torsdag

Föräldragruppen var varken bra eller dålig, den var mest igår. Tjejen på min mobilsvar sa att den skulle vara torsdagen den 12 november. Det kan man ju tolka som det riktiga onsdagen den 12 november eller det lika riktiga torsdagen den 13 november. Vi tolkade fel och är välkomna tillbaka den 1 december för träff på Öppna förskolan. Det blir spännande. Vi var trots detta där idag och väntade ett tag, sedan fick vi träffa en tjej som gav oss ett papper med den nya tiden och sånt. Hon bedyrade också att jag absoluuut inte skulle ha dåligt samvete för att vi inte kom och att det kan komma saker i vägen för alla. Jag känner mest att det är snällt att de erbjuder en föräldragrupp och naturligtvis ka vi gå dit i den mån vi kan och trivs. Men dåligt samvete? Som om det var för barnavårdscentralens skull och inte vår egen som vi var där?

Nåja, efter vårt misslyckade bvc-besök (tur att det ligger mitt över gatan bara) gick vi hem och storstädade köket. Det var fint, men precis när E kom satte vi igång ett enormt projekt som går ut på att rensa och strukturera pappershögarna som ligger här och var i lägenheten. Nu är köksbordet belamrat med dagordningar, brev, vykort, skrapade femmanlotter, rabattkuponger och blanketter igen. Allt det där lämnades dock åt sitt öde och istället gick vi och träffade P-A och åt lunch istället. Jag åt ljuvlig lax med getostgrejs och potatis.

A har ätit och just somnat för natten. G är på veckans andra distriktsstyrelsemöte och själv ska jag försöka hitta något festligt i frysen som kan fungera som middag.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är bäst syrrb!

8:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home