onsdag, november 12, 2008

Fortsatt sömnsnack

Nu är det tråkigt här hemma! Lilltjejen hade superont i magen förut och var så ledsen, alldeles röd i ansiktet och svettig i nacken av allt skrikande. Jag körde henne runt, runt i vagnen tills hon somnade och när hon sovit där någon halvtimme kunde jag lägga över henne i spjälsängen igen. Lilla vännen, det gör så ont i mig när jag ser att hon mår dåligt. Sedan hon somnade har jag bakat apelsinkaka och kladdmuffins, skrivit verksamhetsplansutkast och ätit risgrynsgröt. G är fortfarande på möte och det är lite tomt och tråkigt här hemma. Är fortfarande så himla trött. Har försökt vara ett moraliskt stöd till den finaste jetlaggade sambon genom att föreslå att vi ska titta på film och sådär på natten när han inte kan sova. Det har varit mysigt men nu har sömnbehovet slagit till, och det med besked.

Imorgon är det dags för första föräldragruppsträffen. Jag hoppas att det blir en bra stund med fokus på positiva saker. Ofta talas det om sömnbrist och kolik och skorv och kräks och annat. Och det är såklart viktigt, men jag skulle vilja tala med andra föräldrar om hur fantastiskt magiskt det är att få ett barn! Det andra kan vi ta senare... Och på samma tema; G och jag har tidigare pratat om att starta studiecirkel/diskussionsträffar med föräldrar om hur vi stöper våra barn i de sociala formar som kallas könsroller (eller kanske försöker låta bli), hur man gör för att inte falla in ett ojämställt beteende hemma och andra intressanta frågor. Testade idén på L från ABF, han gillade tanken. Får se om jag orkar och har tid att ta tagi det for real.

3 Comments:

Blogger Johanna said...

Jag tror att det fanns en föräldragrupp med inriktning mot genus på ABF för ett tag sen. Och det är verkligen en grym idé!

7:40 fm  
Blogger Lotchen said...

Vilken underbar idé! Nästan så att man skulle skaffa barn lagom tills gruppen startar! (Eller kan jag låtsas att jag har barn och få vara med ändå?)

9:29 fm  
Blogger Anna N said...

Coolt! Det måste jag kolla upp, varför uppfinna hjulet på nytt (herregud vad töntigt sagt) ;)

Do it, Lotta! Annars får du hänga med ändå...kanske på länk från Karlstad?

9:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home