torsdag, november 20, 2008

Cajsa Varg och jag

Här kommer ett inlägg i den aldrig sinande kategorin man tager vad man haver: jag har just, alldeles spontant och utan egentligt recept lagat en köttfärspaj som blev ganska god. Vi har en massa mat i frysen och i skåpen men inget som riktigt passar ihop, men idag fick jag alltså för mig att göra paj. Ägg hade vi dock inga så jag googlade fram ett pajskalsrecept där sådana uteslöts. Lite köttfärs, lite lök, lite tacokrydda, lite ost och lite matlagningsgrädde samt några soltorkade tomater och svarta olivet ovanpå skapelsen och skjuts in i ugnen - tada!

Det där med att ha en massa olika av något är ett tema som går igen i lilltjejens kläder. Hon har så mycket fint men variationen och kombinationerna är få. Det stör mitt stilistiska sinne (om jag nu har något) att sätta på henne saker som alldeles uppenbart inte matchar. Därför shoppade jag loss på ellos.se-rean idag. Tre par byxor, tre bodys och en klänning (med tillhörande huckle. Sweet) som alla går i olika konstellationer och mönster av rosa och brunt. Snyggt och lättmatchat, det fungerar ju även bra med vitt och dessutom går det att kombinera med en hel del av de kläder hon redan har. Sådant blir jag lugn av.

1 Comments:

Blogger Sabina said...

Rosa,brunt och vitt har varit mina favoritfärger på Snorpan. Jättemysiga! Skönt att fynda.

9:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home