torsdag, november 27, 2008

Drömmar

Den gågna natten har fyllts av drömmar om hur jag glömde lilltjejen hemma och sedan när jag skulle springa hem till henne så var det som att springa i sirap eller så glömde jag bort vägen eller så sprang jag bara i slowmotion. Hur många drömmar på samma tema kan man klämma in under en natt? En hel del, skulle jag tippa. När jag vaknade var jag alldeles slut i huvudet och det var en befrielse att gå upp.

Idag är det svärmorslunch som gäller och sedan möte med s-föreningen ikväll. Däremellan fylls tiden med skrivande, lite städande och pussande på de mjukaste kinderna som finns. A börjar bli riktigt rolig nu, vi kan sitta och leka och prata med henne länge utan att hon tappar intresset. Om hon inte ser en lampa förstås, då slår det inte högt med en mamma eller pappa som gör pruttljud med munnen.