torsdag, februari 19, 2009

Klonk

Klonk! Så lät det igår när skeden med pasta var i lilltjejens mun. Och mitt i underkäken har tandköttet spruckit, och om man känner efter sticker det upp en liten, liten spetsig tand. Mycket lägligt, i eftermiddag är det dags för tandsköterskeinformation på bvc. Tills dess ska vi softa och jag ska skriva en del texter som stått på attgöralistan under rubriken dåligt samvete, det är inget akut men det blir skönt när det går att stryka dem.

Träff med EU-seminarieserien igår kväll, med föreläsare som lämnat återbud blev det en ihopimproviserad kväll med tittande på första delen av Planeten och diskussion om klimatdelen i valplattformen. Jag är inte helnöjd med kvällen, men nästa gång blir grym tror jag! Skriver mer när det närmar sig.

Jag imponeras förresten ständigt av lilltjejens sovvanor. På kvällarna kan hon somna vid lite olika tid beroende på om vi varit hemma eller iväg på kvällen, om hon sovit mycket på dagen och sådär, men varje morgon vaknar hon vid halv åtta. Jag vet inte hur många gånger jag vaknat av att hon ligger och pratar i sin säng och när jag kollar på klockan visar den 7.28, 7.31 eller något annat klokslag väldigt nära halv åtta. Imponerande beteende och en bra tid att vakna på tycker jag!

Att texten blir så stor kan jag dessvärre inte göra något åt, det blir så när jag bloggar från G:s mac. Bloggen kräver snart en uppryckning, just nu är det ingen ordning på textstorlek eller färger. Snart...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Världens bästa bebis :)
Jag saknar er!

9:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home