fredag, maj 26, 2006

Förfall, fördärv - I like it

Dekadens. Fullständig dekadens.


:: Jag har börjat äta kött igen. Så. Fantastiskt. Gott.
Köttbullar, kyckling, lövbiff, salami. Fram för fler två års-uppehåll om det är så här himla härligt att falla tillbaka!

:: Jag dricker kaffe. Det har jag aldrig gjort tidigare, men nu är det dags att lära sig. Jag är ju 23 år för tusan. Då ska man kunna sånt. Än så länge - mycket mjölk men mindre och mindre socker.

:: Jag lyssnar på Jimmy Jansson. Och Lasse Berghagen. I en klockren blandning med Elias & the wizzkids, Lars Winnerbäck, Moneybrother, Kent, Håkan Hellström, James Blunt, Rolling Stones och Coldplay förvisso. Men ändå!





Är hemma i Åkersberga och pluggar körkortsteori. Oh yes, nu är det dags. Men ikväll tar jag en paus från vägmärken och maxlaster och tar en sväng förbi Popaganda med syrran & Micke + eventuell strax före detta sambo (Yey, jag skriver som en kratta - and I'm proud of it!).