torsdag, maj 18, 2006

Well...

HUR KAN EN TELEFON LÅSA SIG? LIKSOM...

Fick för mig att jag skulle fixa till min jobbtelefon med hälsningsmeddelanden och sånt. Har dragit mig lite för det eftersom jag (precis som mamma) är så dålig på att läsa bruksanvisningar. Vi har inget tålamod utan skummar igenom och tänker att man kan ju alltid testa och det kan inte bli mer än fel. (Det här med att skriva "och" en massa gånger är ett stilistiskt grepp från min sida och inte ett resultat av trötthet. Just so you know...) Och fel, det blir det ju alltid. Den här gången låste sig liksom telefonen. Displayen blev svart. Det krävdes lite krypande på golvet och slitande i en bokhylla för att komma åt sladden och sedan utan minsta tvekan dra ut redan nämnda sladd. Men nu funkar telefonen igen. Fast några hälsningsmeddelanden lyckas jag inte få till. Har spelat in dem och sådär så nu ligger de väl i ett gigantiskt hälsningsmeddelandearkiv någonstans och väntar på att få användas. Får kolla med någon teknikguru här på expen imorgon för att se hur man kopplar in dem.

Annars var det uppmuntrande att få krypa lite under skrivbordet igen. Det var säkert en vecka sedan jag kröp runt skrivaren och lydde minsta order "Öppna och stäng övre/bakre/främre luckan" Min skrivare vill aldrig att jag ska göra något när jag öppnat luckorna, den tycker att det räcker med att stänga dem igen.

Och två snabba reflektioner över livet...
o Det bor en hare utanför mitt rum. Inte i korridoren alltså utan på gräsmattan. Varje gång jag öppnar fönstret springer (hoppar?) den skrämt iväg.
o Intressant att alla som googlat sig till min sida sökt på "kikärtsbröd". Ska lägga in receptet här någon dag så de inte behöver bli besvikna