måndag, augusti 14, 2006

Höstväder

Det är sommarens sista sång,
som tonar ut en sista gång.
Hoppas du blir kvar i stan,
om du känner dig som jag,
för hösten kan bli lång.

Åkte tåg igår och det var regn och alldeles grått.Tyckte att Stockholm på något vis överdrev sin vilja att sommaren minsann är slut. Flemingsberg var fint och kändes som hemma. Pendeln dit och bussen till Masmo och igår mycket funderande över när jag egentligen åkt så. Från stan tog jag tunnelbanan, från Södertälje och Botkyrka buss. Kanske tog pendeln från Rönninge, men hur många gånger åkte jag egentligen därifrån? Latten tog slut strax efter Södertälje syd och Olyckligt kär i ingen speciell strax innan Norrköping.

Dejt med mamma & Janne. Vegatarisk hamburgare med bacon (oh yes, det bästa av det bästa) och sen: min egen bil genom de sörmländska skogarna hem till trygga Västerås. Snabb handling på Hemköp och sen ner med vinterdäcken i källaren. A tappade ett nerför trappan och slängde en sopsäck i huvudet på mig. Annars en trevlig kväll.

Idag: hällregn och grått, grått, grått.

Citatet från Peter Jöbacks Sommarens sista sång. Såklart.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Såklart!

10:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home