tisdag, september 05, 2006

red

Idag kände sig en ungmoderat nödgad att undra om det inte var jobbigt att ha röda kläder på sig varje dag och frågade om jag inte tvättade väldigt ofta. Om hon sett min garderob skulle hon snabbt konstatera att jag skulle kunna gå i olika röda outfits sisådär en vecka utan att behöva bekymra mig om att lagret av röda kläder skulle sina. Nåväl, det vet ju inte hon.

Apropå mina kläder förresten. Vår lokale CUF-kille springer allt som oftast runt i en läkarrock med texten "Sverige är sjukt" på ryggen och idag frågade några elever om jag var med i hans skådespel med min röda skjortklänning. De tyckte tydligen att jag påminde om en sjuksköterska. Måste nog fundera över mina kläder en aning...

Och förresten. Jag har inte röda kläder varje dag.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har minst ett rött plagg varje dag.

7:37 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker att det är jätteskönt att under kampanjer och valrörelse ha en anledning till att nästan uteslutande bära profilkläder. Det är värsta befrielsen att på morgonen slippa fundera på vad man ska ha på sig.. "Ja, det blir den röda "Jag är röd tröjan idag igen". Synd bara att det finns så få profilbyxor och profilkjolar.

9:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home