onsdag, juni 06, 2007

En tuss & en kluns

För 21 år sedan gick jag på cirkus med mina grannar och när jag kom hem hade jag fått en syster. Men mest ville jag berätta för alla att jag fått se en elefant. Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan Fanny, syrrb, gumseklunsen, tussen. Utan henne är jag halv. Vi är så olika som två systrar kan vara, förutom att hon är blond och smal och jag... tja, inte är något av det. Hon är på fotbollsläger på Gotland, jag är på valläger på Gotland. Hon läser Sportbladet, jag läser Fokus. Hon har Henke Larsson på väggen, jag har ombudskort från besökta kongresser.

Ni fattar. Och imorgon kommer hon hem efter tre månader i USA. Hennes favoritpastasallad är inhandlad, naturgodiset ska tas med till Arlanda, hennes rum är nystädad och HERREGUD vad jag längtar.

Fast en gång var hon med på valläger. Hon gjorde succé i fotbollsturneringen och hånglade upp en av domarna. Jag fick ett sår på handen av hagel. Ett spännande valläger for the both of us.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag vänder mig å det starkaste mot rubriken. Du är ingen kluns ;-). kram

9:28 fm  
Anonymous Anonym said...

Haha jaa vad söt du är! =) Håller dock inte med m, du är visst en kluns. =)

8:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home