söndag, juni 03, 2007

Lägesrapport alltså.

Mitt bloggande är inte det festligaste för tillfället. Minst sagt. Nu är det dock dags för någon sorts uppdatering av vad som hänt i det västeråsbaserade ombudsmannalivet. Vecka 22, detta nådens år 2007 började med att jag bjöd in mig själv på kaffe, chokladkakor och snack hos SSU-Fagersta och en snabb roadtrip till Norberg därefter. Tisdagen bjöd på nationell kampanjdag tillsammans med L i Sala. Eleverna hade mösspåtagning och skåprensning och var inte jättesugna på att snacka hållbar utveckling med oss. Tack vare en grym insats av SSU-medlemmarna på skolan blev resultatet ändå helt okej och SSU-Sala går en strålande höst till mötes, det är jag övertygad om. Lunch med G, C & L samt fika med J satte guldkant på dagen (haha). Kan inte minnas att jag var på möte på tisdagskvällen men inte heller att jag kollade på Desperate Housewifes så jag var nog inte hemma. Onsdagen var expdag och lunchutflykt till Lövudden med A, L & S. Det mest häpnadsväckande som hände den dagen var att vegetarianen A åt prinskorv. Grey's anatomy och tårar som aldrig ville sluta rinna. Torsdagen spenderades i Sala med jordens coolaste europaparlamentariker med besök på Sveriges friskaste företag. Mycket trevligt förutom att jag tog så mycket potatis att de andra hann ställa undan sina tallrikar, dricka kaffe och checka vd:ns power point innan jag tuggat i mig. För tre år sedan skulle Åsa Westlund och Ingvar Carlsson åka i Sabbes och min pärla mellan Södertälje och Nykvarn och vi städade bilen så noga, så noga. Den gången hade Ingvar egen bil och jag och S fick åka ensamma. Den här gången städade jag inte men Åsa tyckte att det var okej ändå. Tur det. Unga Örnars distriktsstyrelse träffades i Köping på kvällen och jag kom hem vid halv tio. Fredag var en massa administrativt stressande på expen och lunch och färgshoppning med M. Distriktsstyrelse- och delegationsträff på lördagen men först fotosession med E. Bilder kommer snart på hemsidan för det kanske schysstaste SSU-distriktet och ni kommer att bli bländade, I tell you. Fotboll, grill och vin på L&Es balkong på kvällen och nu är det söndag. Jag bloggar på balkongen och lyssnar på morgonpasset i p3.

Pew, that's it.

Det här kanske kommer att gå till historien som ett av de sämre blogginläggen. Det bjuder jag på.

Alltså, vi spelade inte fotboll på L&E:s balkong, men det fattade ni nog.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är mycket nöjd med lägesrapporten :) Tack!

9:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home