måndag, juni 04, 2007

Börjar bli fullt i kategorin Inte så smarta grejer

Fick häromdagen en kommentar om att det är svårt att utläsa min ideologiska bas genom att läsa min blogg. Det kan nog stämma. Förhoppningsvis går det inte att missa att jag är sosse när man läser de inlägg som faktiskt nämner politik. De är försvinnande få, det erkänner jag. För det här är ingen politisk blogg, det är min ventil, där jag skriver för att få ur mig känslor och ord. Ord som inte är Mötet beslutar att, Den moderatledda regeringens senaste förslag för att försämra ännu mer för oss unga eller I helgen är det dags för kurs! Här skriver jag om vad jag ätit till frukost (när jag ätit frukost), när jag shoppat vackra högklackade skor eller om min abort som man ju kan tycka borde vara ett färdigältat ämne vid det här laget.

Eller som nu: att måla naglarna fem minuter innan det är dags att gå till jobbet hamnar i kategorin Inte så smarta grejer. För vänner, jag har inga såna där snabbtorkande lack som Ebba von Sydow som målar naglarna i taxin. Och dessutom så åker jag inte så mycket taxi.