fredag, augusti 24, 2007

Hur tänkte du där?

A uppmärksammade mig igår på en insändare i VLT som blir roligare ju mer man funderar på den.

Det handlar om ungdomar/barn som är dumma mot får (som jag har förstått det, jag har inte lyckats läsa mig till själva källan). En del av insändaren lyder:
"Har inte era föräldrar lärt er något om ansvar och respekt inför andra människor och djur? Vad har fåren gjort er? En stor fet smäll skulle ni ha"

Hur tänkte du där? "respekt inför andra människor" och "en stor fet smäll skulle ni ha" rimmar illa tycker jag.

Strax intill hittar jag fortsättningen på ett insändarbattle om Coop Forum vs. i princip alla andra affärer i Västerås. Det klagas på att golvet lutar så att kundvagnen åker iväg av sig själv, tomma fryser och personal som borde skickas på charmkurs och avslutas med uppmaningen att byta affär och "reagera innan det är försent".

Hur tänkte du där? Reagera innan vad? Innan ni arga nyblivna ICA-kunder spränger Coop Forum i luften? Det här kan bli spännande!