fredag, augusti 17, 2007

Du vet ingenting

Linda Skugge har börjat blogga igen. Den här gången på Amelia och det är ju onekligen spännande att ha henne tillbaka i bloggosfären. De senaste dagarna har hon gått hårt åt sjukskrivna och meddelar att hon jobbat dagen efter abort och narkos och att vi andra får shejpa upp oss och inte sjukskriva oss för minsta lilla.

Jag vet inte om jag varit utbränd (hur vet man det?). Men jag vet att jag för några år sedan inte kunde kliva upp ur sängen på morgonen. Det gick inte, kroppen var så genomtrött och jag kunde inte röra mig. När jag tänkte på att gå upp eller duscha eller ens kolla på ett sms jag fått började jag gråta och hjärtat klappade fort fort fort. Allt kändes mörkt och oöverstigligt och allt jag kunde tänka på var att det kanske fanns några tabletter som gjorde att jag kunde sova länge länge länge utan att behöva vakna. Jag kunde gå upp på morgonen och känna att dagen skulle bli bra. Men så råkade jag spilla lite mjölk eller upptäcka att kaviaren var slut och jag kunde bara sitta som en gråtande boll på golvet tills A la mig i sängen igen. En promenad till affären gjorde mig trött trött trött och jag behövde sova både innan och efter för att orka.

Linda Skugge säger Det jag menar är att jag tror att det är BRA att jobba när man är "utbränd" och Att jobba är lösningen på alla problem!

Jag säger Du vet ingenting, Linda.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är jävligt stark. Och bra. Bara så du vet.

4:35 em  
Anonymous Anonym said...

...du är länkad!:P

5:26 em  
Anonymous Anonym said...

Ibland undrar jag om hon verkligen menar det hon skriver, för i såfall lär hon ju vara minst sagt rubbad! Kul att det är fler än jag som läser (och reagerar på) hennes förbannat dåliga blogg. I övrigt instämmer jag med m.

9:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home