fredag, augusti 03, 2007

A girl of principles

Jag är inte den mest principfasta människan i världen. Men för min blogg har jag ändå någon sorts regel att jag inte ska skriva när jag är onykter eller riktigt förbannad.

Vi spelade kubb och fikade på gräsmattan vid Råby centrum igår kväll. Ett coolt gäng från Råby utmanade resten av stan och mitt lag hade krafter från Bäckby, Vallby, Bjurhovda, Gideonsberg och centrala stan. Trots detta blev vi, tja, utklassade är kanske ett för överdrivet ord. Eller nej, utklassade blev vi faktiskt. Hur som helst var det en sådär lovely SSU-kväll som ger lyckobubblor i magen och ett stort leende på läpparna.

Så kommer jag hem och surfar, mot bättre vetande, in på politikerbloggen och upptäcker att det pågår ett slagsmål där SSUare ger varandra slag efter slag och nu med politikerbloggen som raffinerat slagträ. Jag är förbannad, arg och så fruktansvärt, fruktansvärt ledsen.

Än så länge står alltså en av principerna fast.

J beskriver det hela på ett briljant sätt