onsdag, juli 25, 2007

Hej hej Danmark

Mitt lokalsinne är, milt uttryckt, inte det bästa. Här i Skåne kan jag alltid ringa mamma&J och få guidning om jag är vilse. På jobbet har jag K som kan alla vägar i Västerås och M och L som är snälla nog att svara på hur lång tid det tar att köra till Sala, Arboga eller Norberg oavsett hur många gånger jag frågat tidigare. Att inte hitta eller kunna läsa kartor leder till att jag är en slav under skyltning. Det spelar ingen roll om någon förklarar att det finns en mycket enklare och snabbare väg om jag inte svänger av där skyltarna vill. Sådant är big nono för mig, jag fattar det helt enkelt inte. Idag följde jag skyltarna slaviskt mot mot E4:an. Inte fattade väl jag att den lilla skyltningen med en båt brevid betydde att man behövde ta färjan över till Pølseland och fortsätta köra där. Det löste sig dock ytterst olagligt med en bilkö av det längre slaget som publik. Men jag antar att det kunde varit värre, de flesta skrattade i alla fall.