tisdag, juli 24, 2007

Fanny fyller 21!

Idag är det alltså 21 år sedan jag gick på cirkus, såg en elefant och fick en syster. Sedan dess har Fanny varit den bästa delen av mitt liv. Vi har bråkat som syskon ska, hon har kommit inspringande med en golfklubba och velat slå mig i huvudet och hotat mig med en kökskniv någon gång i barndomens glada(?) dagar. Men shit pommes frites vad mycket roliga saker vi har gjort! Vad sägs exempelvis om konversationen: En påse! Våran? Våran? Näää!

Några år mellan bilderna bara. När syrran och jag skulle ta syskonfoto under skolfotograferingen satt vi precis likadant klädda i svarta byxor, vita tröjor och västar när en tant kom fram och sa att hon kunde se att vi var syskon, ville vi veta hur? Vi sa ja såklart men tänkte nog dumma tant vi är ju likadant klädda det är väl inte så svårt att fatta, men tydligen hade hon spanat in våra näsor och tyckt att vi var så himla lika.

Åttiotalssemester på legoland. Det måste ha varit en varm sommar för jag minns framförallt att Fannykröp naken mest hela tiden med den där indianfjädern runt huvudet.


Det verkar inte finnas någon bild på när Fanny gör den berömda käkgnuggningen, men den här är ganska nära tror jag. Hon bet liksom ihop käkarna men kunde ändå röra dem fram och tillbaka i sidled. Det här var innan hennes tandställningsår, men jag kollde senast för några veckor sedan. Hon klarar det fortfarande.

Jag tänker ofta på hur fint Fanny är klädd nuförtiden. Hon har stil och smak men annat var det förr. Minns framförallt en kväll när vi tillsammans med pappa skulle gå och kvällspicknicka vid badet när Fanny chockade oss totalt med den kanske underligaste klädkombination världen hade skådat. Det var oborstat hår, keps, konstig t-shirt, tights med gällivarehäng och träningsoverallsjacka men under allt det där var hon såklart som alltid världens sötaste lillasyster.

Jag är så oändligt stolt över syrran! Hon har lyckats med konståkning, fotboll, körkort, studenten, Thailand, USA och precis allt hon tagit sig för och jag älskar henne så himla mycket! Grattis på födelsedagen lilla tuss!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

du är verkligen vääärldens bästa och finaste syrra! älskar dig!!!

9:17 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, fiint.. en liten tår trillade allt :)

9:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home