torsdag, juli 19, 2007

Hjärncellernas kamp

-Hrrrm, får jag be om er uppmärksamhet! Anna har alltså samlat oss här idag för att vi ska tänka ut något klokt att blogga om. Samla er runt mig damer och herrar så ska vi riktigt gnugga geniknölarna tillsammans. Vad har hon tänkt på den senaste tiden? Vad har hänt henne om dagarna? Nu kör vi!

Hjärncellerna tittar förvånade på varandra. Tänkt? Hänt? De lägger hjärncellspannorna i djupa veck och låtsas koncentrera sig ordentligt.

- Nå, ni har väl snappat upp något? Var inte blyga nu!

- Hon kanske skulle kunna skriva om när hon blev utskälld av mannen på cykel men hade musik i lurarna, inte låtsades höra och bara cyklade vidare?

- Nu börjar det likna något! Men kanske något av värde? Något som fler än möjligtvis hennes mor skulle intressera sig för?

Nu börjar hjärncellerna skruva besvärat på sig. De har väl inte mandat att hitta på vad som helst? I ärlighetens namn har ju inte så många klockrena tankar flugit genom Annas huvud de senaste dagarna.

- Det är kanske inte något av värde precis, men mitt förslag är att vi återanvänder Idag har jag-inlägget från igår. Om ni tittar på tionde punkten där så föreslår jag att man stryker "choklad, salta kex och vindruvor" till förmån för "nektariner, salta kex och pistagenötter". Det är ju inte lögn. Allt annat, förutom vad de spelade för musik i mataffären och att hon glömde glasögonen på stranden har ju faktiskt hänt. Eller hur?

- Sådärja, det var väl inte så krångligt? Då jag inte fått några andra vettiga förslag undrar jag om vi därmed kan besluta att återanvända texten från igår? Happ, svaret verkar vara ja.

De församlade hjärncellerna skrattar, gör high five, lägger sig återigen på luftmadrasserna med de färgglada drinkarna i sina små händer och njuuuter.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahaha.. Åh, det låter som en helt underbar semester :) Du är värd varenda sekund!

10:42 em  
Anonymous Anonym said...

Kan bara instämma med föregående talare ;-)

4:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home