tisdag, juli 17, 2007

Två säkra tecken på att hjärnan äntligen gått in i semesterdvalan

- Jag packar ner en omlottklänning att cykla hem i efter simningen. Snart skulle det visa sig att det (förutom att jag var söt såklart) resulterade i att jag visade mycket mer hud än planerat. Oj! sålde inga säkerhetsnålar så jag köpte ett gäng hårnålar som hjälpligt kunde lösa så att mitt cyklande längs havet i motvind åtminstone inte visade mina underkläder.

- Jag slutar att tänka på viktiga grejer under morgonpromenaden. De förra semesterveckorna tänkte jag på regeringens ambivalens om höjning av bensinskatten och Monas framtida ungdomspanel. Nu är hjärnan som en skiva som hakat upp sig. Allt jag tänker är Åh, vad vackert. Åh, vad fint solen glittrar i havet. Men när det här är utsikten så kanske de idiotiska tankarna är förlåtna, för visst är det fint?