lördag, augusti 04, 2007

Helt okej trots allt

Precis när solen gjorde himlen till en vacker blandning av gult och rött gick jag ut på fredagskvällspromenad. Upp längs E18 mot Korsängsskolan som liksom skimrar och lyser rosa. Jag blir sådär fånglad och ler mot alla jag möter. Malmabergsgatan upp mot Joker (som väl egentligen heter Hemköp numera men eftersom alla riktiga västeråsare säger Joker så vill ju inte jag vara sämre). Samma playlist spelar i ipoden varje kväll och jag går snabbare för att hinna förbi ICA Haga innan Cell block Tango är slut. En bra dag, har trettio sekunder kvar av låten när jag går ner mot tunneln under järnvägsspåret. (Samma väg som A och jag gick när jag skulle hälsa på honom på Haga för första gången. Jag var sjuk på nåt vis den där helgen och petade bara i laxen och pastan han hade lagat. Tror inte att det är rätt beteende enligt dejtingböckerna, men det gick ju ganska bra ändå). OBS! (som väl egentligen heter COOP Forum numera men eftersom alla andra... ni fattar) skimrar lika rosa och lika fint som Korsängsskolan och jag går över grönområdet till ICA Ettan för att köpa skavsårsplåster. Snygga skor är lika viktigt på kongress som ett bra samtalsklimat, schyssta visioner och nervösa ombud i talarstolen. (Och för er utanför Västerås: ICA Ettan ska tydligen betonas som superettan och inte som han/hon/jag går i ettan. Antingen kan man lära sig det här på min blogg, eller så kan man lära sig den hårda vägen genom att säga fel och bli utskrattad och sen i något år framöver få höra Men du, vad heter den där affären precis vid Emausskolan?). Sedan går jag hem över gräsmattan, förbi lilla lekparken och jag tänker att i rätt väder och rätt stämning är Västerås helt okej trots allt.

Samma promenad i morse mellan sex och sju. Humöret var inte på samma lysande nivå som igår. Daggen låg tung på nyponbuskarna längs E18 och jag tänker att nyponsoppa av de där ger nog mer avgasäckel än nyttigheter. Korsängsskolan var lika alldagligt brungrå som vanligt men så när jag svänger upp på Malmabergsgatan så PANG! Solen i ögonen hela vägen upp till Joker (som väl eg... jaja) och solen i ryggen resten av promenaden.

Och jag tänker att Västerås för det mesta är helt okej faktiskt.

Många parenteser i en text tyder på oförmåga att formulera begriplig löpande text. Har jag hört.

1 Comments:

Blogger Joanna said...

Jag tycker nästan alltid att du formulerande alldeles lysande begriplig löpande text. Men jag känner igen det där med att använda sig av paranteser!

/Joanna, som ligger på rummet i väntan på middagen. Jag är hungrig!

6:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home