torsdag, september 20, 2007

Mirakelkur och moderatenvälde

Mitt fina kontor är en freakin sjukstuga för tillfället. Linfrön för att hålla magkatarren på långt, långt avstånd, mirakelkur mot tröttheten och kamomillte för jag vet inte vad. S hade alla sina hälsokostgrejer i pärmskåpet när vi jobbade tillsammans och jag funderar på en liknande lösning.

Såg ni förresten Uppdrag granskning igår om privatiseringen av Tibble gymnasium? Inte jag, men tack vare lovely public service på nätet så har jag sett det nu och är förbannad. En tydlig majoritet av lärare och elever var emot att göra om Tibble till friskola men moderaterna tillsammans med rektorn drev igenom det ändå. Vad hände med det gamla muf-mantrat du ska bestämma mer, politikerna mindre?

1 Comments:

Blogger Markus Blomberg said...

Tiblegrejen är så himla tydlig och pedagogiskt tacksam när man ska beskriva borgerlig ideologi - och hur nyliberalt ideologiskt styrda de nya moderaterna är.

2:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home