torsdag, oktober 11, 2007

Torsdag

Så här ser en helt vanlig dag i ombudsmannalivet i vackra Västmanland ut. Det läses bäst nerifrån och upp om man inte är en sucker för bakvänd kronologisk ordning.



23.30 Har äntligen börjar bli varm efter hällregn och isande fötter

20.40 Lämnar av viktiga papper hos L

19.45 Skjutsar hem S, håller på att krocka med en lyktstolpe och drar tillbaka till Västerås

18.05 Träffar de finaste SSUarna och pratar om en massa framtida SSU-grejer

17.10 Åker till Skinnsberg

16.20 Byter tillsammans med A till vinterdäck på lilla bilen. Det hällregnade och vi såg en mus. And that's about it.

15:44 Snart bär det av hemåt för att byta till vinterdäck på bilen samt kanske sova en kvart innan jag drar på dejt med SSU-Skinnskatteberg. Det här var ju en alldeles fantastiskt tråkig bloggdag, det måste jag erkänna. Bättre lycka nästa gång.

13:52 Skolbesök och lunch avklarade. Morgonens tidsschema gick över förväntan och vi kom till och med till skolan tidigare än planerat. Nu är det fix på expen som gäller.

08.30 Tiden går uppenbarligen väldigt fort när man har roligt. Nu har jag lyssnat på p3 nyheter för fjärde gången idag, skrivit in nya medlemmar, betalat räkningar, skickat fakturor och mejlat lite. Trodde att jag skulle hinna uppdatera hemsidan om nästa helgs kurser i SSU-distriktet men det får bli i eftermiddag. Klockan nio ska jag hämta V, kvart över nio ska vi träffa A på högskolan för lite fix, klockan halv tio ska vi hämta upp L och klockan tio ska vi vara fit for kampanj på Apalbyskolan. Ett perfekt avvägt tidsschema om jag får säga det själv.

07.05 Dagens första kopp kaffe tar slut samtidigt som det på nyheterna varnas för den där berömda första snön. Snö? Idag? Helst inte va?

06.10 Äter frukost framför datorn, skriver upp nya saker på den groteska attgöra-listan samt lyssnar på Morgonpasset i P3.

05.50 Hämtar S och skjutsar honom till tåget. Håller tummarna idag!

05.00 Jag snoozar for ever and ever eller åtminstone till tjugo över fem när jag går upp.

1 Comments:

Blogger Joanna said...

Jag vill också! Förutom den där delen om att gå upp klockan fem...

11:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home