söndag, september 23, 2007

Städblogg

20:20, städmusik just nu: Raymond och Maria, Min pappa

Nu är det färdigstädat. Om en kvart kommer A, vi ska göra fisksoppa och kolla på Agenda som ikväll handlar om höstbudgeten och de svenska järnvägarna. Det blir en bra kväll det här.

19:55, städmusik just nu: Moulin Rouge soundtrack, Diamonds are a girl's best friend

Efter morgonpromenaden den 11 augusti tog jag ett äpple från frukostbuffén på Örebrohotellet . Äpplet lade jag ner i väskan om hungerkänslorna skulle bli akuta på vägen hem. Det blev de tydligen inte för mitt i städyran nu någon månad senare hittade jag det där äpplet. Fortfarande grönt och bara en aning rynkigt. Det får mig osökt att tänka på två saker: när K första dagen på jobbet efter semestern åt ett äpple som legat i fruktskålen hela sommaren och det här.

18:56, städmusik just nu: Ulf Lundell, Isabella

Jag älskar böcker. Böcker är det bästa som finns. Som jag så klokt skrev i februari 2006 "för hur lite pengar man än har så blir man lycklig av böcker. Nudlar och gröt är billigt, det överlever man på. Men utan böcker blir det svårare." Fy vad nördigt att citera sig själv i bloggen. Nästan i klass med att skicka ett sms med texten "Visste du att ungdomsförbundet flyttade till 68:an 1929 och partistyrelsen först tre år senare?" en lördagskväll. Sådärja, nu har jag outat min nördighet fullständigt, det känns fint.

17:17, pausmusik just nu: Lars Winnerbäck, Eldvakt

Ett blodsockerfall, en microtinad mazarin och några frysta hallon senare är jag redo för bokhyllestädning igen.

15:52, städmusik just nu: Fria Proteatern

Börjar se slutet på tråkstädandet, snart är det fix i bokhyllan som gäller. Det bästa städmomentet om du frågar mig.

14:47, städmusik just nu: Mixed media, Levande

Konstaterar över en kopp hummer- och räksoppa att jag fortfarande inte vet vad jag ska göra med den stora högen kampanjtröjor som jag inte vill slänga eller lägga i källaren. Den får fortsätta att ta upp alldeles för mycket plats ovanpå byrån i garderoben till nästa städomgång. Märker förresten att regeln att om inte köpa så många klänningar kanske måste uppdateras en aning, från och med nu gäller klänningsköpstopp. Inga undantag tillåts.

13:49, städmusik just nu: Sånger om kvinnor

Har precis packat ner ett par rosa sneakers, två par rosa high heels, ett par knallrosa lackskor och ett par ljusrosa ballerinor i en låda som ska ner i källaren. Note to self: köp inga fler skor med denna svårmatchade färg.

12:35, städmusik just nu:
Uffes Kär och galen

Råkade hälla ut en ryggsäcks hela innehåll över klädhögarna som låg så prydligt på sängen. Innehållet bestod mest av SSU-knappar. Jättejättejättemånga faktiskt.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag ville bara önska dig lycka till med regeln om att sluta köpa klänningar!! Inte för att jag tror du klarar av det men ändå =) I belive in you (säger vi) hihi

8:14 em  
Anonymous Anonym said...

Shit vilken dag! :) Själv har jag skrivit PM och gått en sväng på IKEA och glömt köpa fatet som jag spanat på i snart ett år ;)

9:28 em  
Blogger Anna N said...

Sirwa: Haha, kul att du tror att jag klarar det, själv har jag redan börjat tvivla ;)

Lisa: Det är minsann inte så bara! Jag var på IKEA igår, men har inte råd att köpa någonting innan lön. Kanske en storhandlingstur till Hälla snart?

9:55 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Anna! Jag vill bara säga att jag numera finns på www.kennysvensson.wordpress.com och inte den tidigare jag haft. :)

3:47 em  
Anonymous Anonym said...

En Städfirma som är både billig och bra kan jag rekommendera och som även erbjuder Kontorsstädning Så kolla in den!

4:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home