torsdag, september 20, 2007

Hälsotetris

Brukade ni spela tetris på nittiotalet när det begav sig? Då vet ni hur det var i slutet när man kommit jättelångt upp och det gick jättesnabbt, bitarna nästan rann ner och man hann inte vända och vrida och passa in dem alls? Så känner jag med mig själv just nu. Jag gurglar saltvatten på kvällen för att få bort det onda i halsen, badar fotbad och har halsduk tjugofyrasju för att jag fryser, shotar mirakelkurer för att inte somna till eftermiddagsfikat och kokar linfrön för att den begynnande magkatarren ska skärpa till sig. Snart spricker det nog, men jag jobbar och planerar vem jag ska dricka vin med i helgen så än så länge passar de nedfallande bitarna in. Peppar peppar.

Nu tycker snart vän av ordning att jag bloggar för mycket om mitt hälsotillstånd. Helt rätt, men det mest det jag tänker på nu, förutom när jag kampanjar med finaste S på kunskapscenter i Surahammar eller har pysselmöte med SSU-Västerås på ABF.


Pyssel och S i Sura. Det bästa av det bästa.