fredag, augusti 29, 2008

En veckosammanfattning

Dagarna rinner så snabbt förbi, jag hinner knappt med. Känner att bloggbilden av livet har blivit alldeles skev, det verkar som om vi går på möten precis hela tiden. Eller tja, det gör vi väl nästan, men om jag skulle blogga lika mycket om hur vi tittar på vår underbara dotter och säger Åh, hon är så söt jag skulle kunna äta upp henne eller Titta vilken fin liten mun eller Hon kanske är hungrig? Har hon bajsat idag? Har vi givit henne AD-droppar? skulle proportionerna bli  radikalt annorlunda. Mötesrapporteringen skulle alldeles drunkna i babygymsrapporteringen eller middagsdonandet i köket eller godmorgonpussarna i sängen  eller torsdagens Hells kitchen-tittande. Men nu gör jag inte det, för vardagslivet är det där rosaskimrande som händer precis hela tiden, möteslivet skriver jag upp för att komma ihåg. Min blogg är mitt minnessubstitut, jag för ingen dagbok. Ibland skriver jag helt enkelt för att komma ihåg. Som nu.

Måndag: representantskap med arbetarekommunen
Tisdag: annonsfix, ak-utskicksfix, styrelsemöte med SSU-Västerås
Onsdag: insändarskrivande, morgonpromenad till COOP, ak-utskicksfix
Torsdag, morgonpromenad till COOP, införmötesfix, EU-gruppsmöte, ordförande- och kassörsträff med arbetarekommunen
Fredag: Klubb Läslust och kultur på ABF

Förresten är det politiska arbetet just nu, om inte rosaskrimrande, så helt klart väldigt, väldigt roligt. Under hösten genomför Västerås arbetarekommun en introduktionsutbildning för nya medlemmar. Jag har skrivit ett förslag på upplägg, jag har jagat föreläsare, jag har gjort en folder, jag har givit s-föreningarna kontaktuppgifter till sina nya medlemmar för att de ska uppmanas att anmäla sig och om projektet misslyckas blir jag förbannat besviken. Men det ska nog gå bra! Och anmälningarna har börjat trilla in... 

Jag jag jag, ett helt stycke om mig mig mig och vad jag gjort. Och? tänker ni. Vari ligger allmänintresset här då? Ingenstans skulle jag vilja säga, men när jag ser det på pränt känner jag att den där sjukskrivningsperioden, sängliggandet är förbi och jag är på något vis tillbaka och det, mina vänner, är värt mest i hela världen!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är ju helt magnifikt! :D *kramar*

12:37 em  
Blogger Joanna said...

Jag tycker att det är supertrevligt att läsa när du skriver om "ingenting". Att bara få en inblick i vad ni gör och hur ni mår och så.

Jag älskar iofs dina långa, seriösa texter också. För du är så duktig på att skriva, formulera dig, beskriva tankar och händelser.

Men mest gillar jag nog känslan av att få hänga med er lite i er vardag, fast på avstånd. :)

1:46 em  
Blogger Sabina said...

My God vad du är aktiv! Du slår mig med hästlängder trots föräldraledighet. Jag gillar också att hänga med i vardagen och skulle uppskatta texter om hur fantastisk söt hennes lilla mun är lika mycket som några andra texter. Sånt tråkar inte ut mig, det får mig bara att minnas hur jag kunde sitta och titta på Snorpan i timmar och kuttra larvigt om "lilla o-munnen" osv...:)

Puss

6:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home