onsdag, december 10, 2008

Bättre och bättre dag för dag

Dagen börjar inte riktigt på topp. Igår var planen att jag skulle vara på expen en stund på förmiddagen, från nio till lunch kanske, men det blev en riktig jäkla heldag. Vi kom hem vid nio igår kväll och då hade expen varit dagens byggnad och protokollskrivning dagens uppgift. Tog förvisso paus för lunch på Fragolino med G och V och en paus mellan 18.00 och 19.30 för ABF-styrelsemöte, men sedan back to expen. Därför innehöll gårdagen ingen promenad och jag tror att det påverkar mig en hel del, den där dosen av frisk luft och tankar som flyger precis som de vill gör mig gott helt enkelt. Idag tog lilltjejen sovmorgon till strax innan tio, så ännu har vi inte kommit ut på dagens promenad. Vill ändå blogga av mig lite dåligheter så här på morgonen så att tiden efter promenaden blir tipptopp! Tror nämligen att dagen har alla chanser att bli det. Kalendern är helt tom - inte ett enda litet möte finns inbokat. När G kommer hem och A, förhoppningsvis, sover middag åker jag till Köping och lämnar tillbaka mikrofoner och högtalare, sedan blir det städning och promenad med hela lilla familjen ikväll.

Tack för fina gratulationer på A:s femmånadersdag förresten, hon firade genom att träffa en liten tomte, bildbevis kommer senare!

Fjärde kapitlet färdigläst.