måndag, december 08, 2008

Tunga ögonlock och spontanapplåder

Jag är så trött! Ögonlocken känns tunga och det där steget att borsta tänderna och krypa ner i sängen känns nästan oöverstigligt. Men snart så...

Måndagen har innehållit morgonpromenad, möte om EU-valet, en roadtrip till Köping för att hämta en mobil högtalaranläggning som sedan inte behövdes. Veckans första dag avslutades med representantskap med Västerås arbetarekommun. Förutom nästa års verksamhetsplan genomfördes också gruppdiskussioner om förbättringsområden inom hälso- och sjukvården. Ett riktigt bra upplägg! Jag hamnade en grupp med två landstingsråd, ett av dem före detta, och en medlem av landstingsstyrelsen och eftersom jag inte är helt insatt på området lyssnade jag och lärde mest. Det var riktigt intressant. En bra kväll i S:t Ilians skolas matsal, och när
ak-ordföranden avslutade mötet spontanapplåderades det bland ombuden, det är sannerligen inget dåligt betyg för ett möte!

Andra kapitlet färdigsammanfattat och den lilla ordlistan upprättad. Tredje kapitlet läst och sammanfattat. Idag fick jag dessutom värdefulla pluggtips av
L - tack!)