tisdag, december 02, 2008

Mmm...sol

Fick just ett mejl från resfeber.se:

Hej Anna
Sitter du och drömmer dig bort till andra miljöer för att klara de mörka, kalla vintermånaderna?
Jag har faktiskt inte gjort det innan, men jäklar vad skönt det vore med sandstränder, sol och bad. Och drinkar. Och värme. Och böcker att läsa. För ett år sedan hade jag och G varit tillsammans i en månad och firade detta i Barcelona. Fast när resan bokades var vi bara en ombudsman och en ordförande som tyckte att det var en nice idé att åka till en europeisk storstad mitt i mörkaste december.

Idag blev morgonpromenaden en eftermiddagsdito innan jag gick till expen för andra gången denna tisdag, denna gång för ordförande- och kassörsträff med sossarna i Västerås. Anledningen till att morgonpromenixen uteblev var dels regn, men också att vi åkte till landstingsoppositionens nya kansli för att checka de snygga lokalerna och överlämna nybakade biscottis som inflyttningspresent. Därefter bjöd jag frankt in mig själv att följa med M och J för lunch på Sportköket och sedan till expen för rapportutvärderingssnack.


Pol-sek-C har julpimpat sin blomma. I like!

Bonusbild. För fem månader sedan såg jag ut såhär. Nu kan jag knappt förstå att det är sant och kan inte komma ihåg hur det kändes med bebis i magen. Konstigt.

2 Comments:

Blogger Johanna said...

Jag längtar efter er också, och har blivit magsjuk så efter helgen låter bra för då borde smittorisken vara helt borta!

Kramar!

10:08 fm  
Blogger Sabina said...

Jag kom inte heller ihåg hur det var. Men, det kommer tillbaks snabbt och kroppen verkar minnas ännu bättre. Magen putar snabbare och bäckenet blir tröttare nu än sist. Och sparkarna känns igen direkt :)

Snacka om att du bloggat förresten! Inte dåligt med så många nya inlägg...

9:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home