onsdag, december 03, 2008

Lite nere

Det här med pengar är en ständig orosklump i magen. Det är inte så att vi inte klarar oss, men vi kan inte direkt styra när och hur de där efterlängtade slantarna ska komma in på kontot. Det är långa väntetider hos CSN och försäkringskassan som strulat sedan i somras och det är regler som strular hela tiden. Till exempel att om man varit sjukskriven som student och inte kunnat ta sina poäng får man skylla sig själv. Det går inte att få pengar från försäkringskassan eftersom man inte stått till arbetsmarknadens förfogande och inga pengar kommer från CSN för att man inte kunnat plugga. No money alltså. Vi fixar hyran och bilen och räkningarna och det är ju det som behövs, så jag ska egentligen inte klaga. Men magklumpen, orostankarna och uträkningarna tar alldeles för mycket energi. Och någon vecka efter att pengarna landat på kontot blir jag alltid lite nere, för nu är de borta. And still, det är tre veckor kvar igen.

1 Comments:

Blogger Johanna said...

Jag vet!! Det är hemskt, även om man klarar sig så är man helt ofri i händerna på myndigheterna. Ingen borde behöva fundera på om man kommer hinna betala hyran eller inte, låna pengar av föräldrar när man är vuxen. Det är jättejobbigt! Jag går igenom det varje gång jag börjar ett nytt kurspaket, och det värsta är nästan den totala bristen på förståelse hos handläggarna på CSN!

Usch och fy och blä! Så känns det när jag tänker på det :)

Hoppas att det löser sig för er ordentligt så ni kan lägag energin där den behövs bättre!

5:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home