onsdag, december 24, 2008

Julafton!

Kvällen före julafton satt jag vid köksbordet hos mamma och slog in paket. I de tre, fina böckerna till lilltjejen skrev jag
Till Amelie
julen 2008
från mamma och pappa
och det var en enorm känsla. Tänk att vi har en liten dotter som idag ska fira sin första jul - med oss! På annandagen är det ett år sedan vi, av den tyska doktorn på akuten, fick reda på att det var en bebis på väg. Det känns både som igår och som flera, flera år sedan. Ett sjukt omtumlande, galet, härligt år har det sannerligen varit.

Nu sitter jag i vardagsrummet och bloggar och från köket hör jag mamma&J som lagar julmat samtidigt som de hejar på lilltjejen när hon ligger på mage och försöker nå sin Nasse;
Nu är det nära!
Sträck ut handen nu bara!
Kom igen tjejen!

G sover ett tag till och sedan blir det mysfrukost och promenad i väntan på Kalle, på maten, på syrran som kommer hem från jobbet, på paketen och allt som hör julen till. Några lässtunder i böckerna vi fick i julstrumpan blir det säkert också. A och jag har läst en av hennes, Bo går till dagis, so far och den gillar hon.

1 Comments:

Blogger Johanna said...

Vad fint Anna, jag blev lite tårögd av ditt inlägg! Hoppas att ni får en superfin jul!

10:48 fm  

Skicka en kommentar

<< Home