tisdag, december 16, 2008

Frukosttårta? Tack men nej tack

Har precis återhämtat mig från hjärtklappning, yrsel och tom mage. Helt självförvållat förvisso, då jag lät bli att äta frukost innan jag gick hemifrån i morse. På nämnden brukar vi få ostfralla och kaffe när sammanträdets öppna del är slut, vid halv tio-tiotiden. Perfekt frukosttid när vi haft gruppmöte från åtta och nämnd från nio. Men idag var den matiga frallan utbytt mot en enorm godjulprinsesstårta. En kopp kaffe, en banan och ett äpple blev det istället. Nu är jag hemma, har ätit äggröra och är på topp igen! Lilltjejen sover och under tiden tänkte jag koka knäck, skriva klart förslagen till motionssvar samt fixa det sista med julkorten. På vägen till expen är planen att köpa julfrimärken och posta de hemmapysslade korten. Återkommer om några timmar med hur mycket jag hunnit med, för så här på rak arm känns det som om eftermiddagsschemat kanske inte riktigt håller.