söndag, december 14, 2008

Vändningar

För tre timmar sedan blev jag tilldelat två motioner som behöver förslag till svar tills på tisdag. För en föräldraledig slacker som jag borde det inte vara hela världen att fixa på två dagar. Men det är en del annat som också ska donas med. Bland annat ska ett nämndmöte avklaras och en handlingsrunda med V inför tisdagskvällens styrelsejulstund förberedas och genomföras. Några andra texter bör skrivas, ett möte ombokas och, icke att förglömma, den lilla tjejen som växer så det knakar ska lekas med. För nu händer det så mycket och jag vill inte missa en sekund! Hon vänder sig från rygg till mage på rekordfart och hon balanserar sittandes i soffan med händerna om fötterna.

För att kunna ägna så mycket som möjligt av den vakna bebistiden till lek och mys sitter jag nu vid köksbordet och letar källor till mina motionssvar, bloggar lite och dricker iskallt vatten med iskalla isbitar för att piggna till. I början av bloggposten lät det som klagomål, eller hur? Jag ville mest få ur mig det, egentligen har jag en helt okej stund i datorns varma sken - jag får ju lära mig nya saker och skriva (som jag gillar).

Imorgon går morgonpromenaden till IKEA för inköp av en
lekmatta. Babygymet börjar bli för litet för A, alltför ofta händer det i hennes vilda vändningar att hon hamnar på golvet och det verkar både obekvämt och lite äckligt eftersom hon har för vana att smaka på underlaget hon ligger på.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Meningen "För en föräldraledig slacker som jag...." och "Bland annat ska ett nämndmöte avklaras och en handlingsrunda med V inför tisdagskvällens styrelsejulstund förberedas och genomföras. Några andra texter bör skrivas, ett möte ombokas och, icke att förglömma, den lilla tjejen som växer så det knakar ska lekas med." känns som en motsättning! Plus två motionssvar. Oj, oj. Jag tänker efter nästan varje blogginlägg att du verkar hinna med så sjuukt mycket!

11:07 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, Joanna har rätt! Du är så långt ifrån en slacker man kan komma =)

11:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home