fredag, januari 16, 2009

En bebis dagbok

Den där lunchen jag bloggade om förut var väldigt kladdig. Vi tog promenaden innan lunch så hon var riktigt laddad när vi kom hem, när hon ätit klart var hon mätt och trött och efter en stunds bebistvättande somnade hon gott i sängen.

När S och jag räknat pengarna från förra veckans manifestation (887 kronor till Palmecentrets insamling Rädda Gaza) fortsatte vi vårt jobb med SSU-distriktets jubileumsskrift. Dagens uppgift var att kopiera distriktsårskonferensprotokoll från 1968 och framåt. Lilltjejen smakade på vagnen och "tappade" pingvinen på golvet med väldigt jämna mellanrum.

I konferensrummet kan man rulla in under en stol, enligt A är det festligt, man kanske borde testa.


Efter en tur på banken för att sätta in pengarna och en tur till Konsum för att handla fredagsgodis gick vi hem. En stunds lek på mattan, vällingmiddag och läsning av Puttes äventyr i blåbärsskogen och sedan somnade hon på ett kick. Jag får väl ångra att jag skrev det här, antagligen vaknar hon i natt men jäklar vad fort hon somnade idag. Jag stoppade i den tappade nappen två gånger och drog igång speldosan någon gång bara. Vi trodde inte riktigt att det var möjligt, men de senaste dagarna har hon sovit ännu bättre än tidigare. Somnat vid åtta-nio, bara tappat nappen någon gång vid sju på morgonen och vaknat vid åtta.

Imorgon väntar upptaktskonferens med Konsumentföreningen Svea Väster. Jag är där i form av valberedare och är riktigt laddad, just konsumentföreningen är väl den organisation som jag är medlem och förtroendevald i som jag har allra minst koll på. Det ska bli spännande att lära mig mer om verksamheten och organisationen.

Rubriken är alltså ingen särskrivning, jag menar inte en bebisdagbok utan en bebis dagbok. Pew, nu är eventuella missförstånd undanröjda. (Här skulle jag vilja lägga till en liten blinkande smiley för att visa att jag driver med mitt eget behov av att försöka skriva rätt och riktigt. Försöker dock låta bli smileysarna, annars skulle jag spåra ur och bara använda sådana i hela bloggen.)

2 Comments:

Blogger Joanna said...

Puh! Det var en väldans himla tur att du klargjorde att det var en medveten särskrivning. Det var det första jag tänkte på och jag tappade direkt allt förtroende för dig som skribent. Jag funderade ett slag på att aldrig mer läsa den blogg.

(Okej, nu överdrev jag lite. Men jag reflekterade faktiskt över det..)

Kram!!!!!

12:40 fm  
Blogger Lotchen said...

Hon är ju så fantastiskt söt! Och jag håller på Amelie, ibland kan det vara kul att rulla under en stol.

Tack för den otroligt fina kommentaren på min blogg, den gjorde min dag. Eftersom jag är något labil började jag naturligtvis gråta och snyfta och tycka att alla är väl ändå för snälla.

(Och vad det gäller den där särskrivningen så är det ju bara att tänka på en kos dagbok. Lätt som en plätt, så fattar man att du faktiskt inte är språkligt handikappad ;)

12:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home