fredag, januari 09, 2009

En inte så traditionsenlig födelsedag

Manifestationen är över. Den blev bra, jag blev mycket imponerad över Celinas tvärflöjtsspel och Simons diktläsning. Talarna var såklart också intressanta att lyssna på. Tvärsnytt var på plats och reportaget kan ses här. Även VLT kom dit, resultatet får vi se imorgon.

FN-resolutionen verkar ju tandlös, och något sorts hopp om vapenvila slocknar i mig av att mötas av rubriken Striderna hårdnar i Gaza på Dagens nyheters hemsida. Bilderna och rapporterna är så vidriga, jag blir matt och ledsen.

Nu är jag så trött, och vi har varken hunnit eller orkat fira min födelsedag idag. Men på söndag är det kalas - vi tar igen det då istället. Stort tack för alla grattis-hälsningar per sms, facebook och i verkliga, levande livet!

2 Comments:

Blogger Johanna said...

Det blev jättebra vännen! Bra organiserat, fin musik och G höll ju ett grymt tal!

Ni är fantastiska!

10:52 em  
Anonymous Anonym said...

Kolla hur hamasterrorister utnyttjar barn för att rädda egendom:
http://www.youtube.com/watch?v=kBYtij4Q7sE

3:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home