tisdag, januari 06, 2009

Smått och stort

L och jag pratade idag om hur svårt det är att finna ord att beskriva sina känslor efter rapporterna från Gaza. Det känns banalt och platt, jag hittar inga ord som är tillräckligt stora för att beskriva hur det river i magen av att läsa om barn som dödas. Istället har jag ägnat min tid åt att ordna med en manifestation mot Israels attacker som SSU-Västerås genomför i slutet av veckan. Bloggar mer om det imorgon!

Planerna för onsdagen är än så länge att manifestationsfixa med S på förmiddagen, gå på sångstund på öppna förskolan med lilltjejen efter lunch och banderollfixa med L på eftermiddagen.

Vår lilla tjej upptäckte idag att det går att plaska i badbaljan så att vattnet skvätter. Riktigt roligt tyckte hon, och G och jag som satt brevid och blev blöta kunde inte sluta skratta.