tisdag, januari 27, 2009

Pussel

Jag gillar egentligen inte det ständigt återkommande snacket om livspussel, men den här dagen har verkligen inneburit precis sådant. I förmiddags hade jag nämndmöte som slutade tio i tolv. Jag gick, i mycket rask takt, hem och hann pussa på G innan han gick till tåget. Faktum är att vi redde ut när han skulle komma hem medan jag stod i dörren och han småsprang ner i trapphuset. Klockan halv sex kom han tillbaka till Västerås med tåget och då möttes vi vid ett övergångsställe på Stora gatan där barnvagnen bytte förare och jag fortsatte mot ABF Vux för styrelsemöte med ABF-avdelningen. Efter mötet tog jag och B sällskap tillbaka ner på stan - mycket trevligt och skönt med promenad i kylan. Nu är vi alla tre hemma igen och lilltjejen har just ätit en flaska välling och somnat.

När A vaknade på eftermiddagen kom jag först inte alls på vad vi kunde hitta på, promenad kändes tråkigt och att gå på stan är inte speciellt roligt. Istället gick vi till stadsbiblioteket - bästa, bästa idén! A ålade runt på golvet, vi satt i mysig fåtölj och läste pekböcker, vi satt på golvet och jag sjöng (tyst) ramsor och sånger ur en bok och lilltjejen kollade på andra barn. I två timmar var vi där och hade hur roligt som helst! När vi kom hem igen somnade den coola biblotjejen direkt.

Det har verkligen varit en toppenbra dag! Nu väntar hönökaka med kaviar, kvällsro-te och ett avsnitt (eller två) av Vita huset.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du kan inte ana vad vi har köpt till Amelie :) Hon kommer bli världens coolaste vårbebis.

7:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home