söndag, januari 25, 2009

Tempo!

En söndag vid lunchtid, två dagar efter att lönen trillat in på kontot är det garanterat fullt på IKEA. Kungens kurva idag var inget som helst undantag och vi konstaterade än en gång att det faktiskt inte bara är en föreställning att tempot är högre i Stockholm än i Västerås. Till och med den lilla tanten och gubben med varsin krycka gick i sådant tempo jag vanligtvis bara har på morgonpromenaden. Vet egentligen inte om det säger mest om lillatantenochgubbenistockholm eller om mig, så den tankebanan lämnar vi åt sitt öde nu tycker jag. Det vi skulle inhandla i det stora varuhuset var inte så snyggt när vi väl såg det live, så vi nöjde oss med lunch. Köttbullar till grabben som älskar sådana och alltid ber om en extra potatis för att det ska stämma överens på slutet, ingen köttbulle kvar utan potatis. Själv valde jag kikärtsgryta med vitlöksbröd, väldigt fancy för att vara IKEA och väldigt gott för att vara vilket ställe som helst. Nästa stopp på road tripen var födelsedagskalas i Fruängen. Så mysigt! Vi träffade härliga människor och åt goda tårtor och kakor. Tack och grattis igen E!

Nu är det sängdags som gäller, veckan verkar bli späckad. Här är det jag kommer ihåg utan att kika i kalendern.
måndag förmiddag: optikern
måndag kväll: ak-styrelse
tisdag förmiddag: möte med nämnden för funktionshindrade
tisdag kväll: dubbelbokning! Unga örnar-styrelse och ABF-styrelse, den här gången har jag valt att gå på ABF.
onsdag kväll: ordförande- och kassörsträff med arbetarekommunen
torsdag eftermiddag: volontärträff inför helgens kommunala framtidsdagar
lördag: bröllop!

2 Comments:

Blogger Sabina said...

Haha, jag tänkte Hmm, undrar vad de ska på för bröllop på lördag, vad roligt! när jag läste veckans agenda...

Man kan väl säga att det fortfarande känns lite overkligt, men jäklar vad roligt vi ska ha!

9:27 fm  
Blogger Joanna said...

Åhh, så trist att jag missade er hos Ems. Jag kom inte dit förrän alla andra hade gått. Men det fanns iaf tårta kvar. :)

2:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home