måndag, mars 02, 2009

Hur tidigt är arla?

Lilltjejen vaknade vid halv sju idag vilket är ovanligt tidigt. Jag måste tillstå att jag inte är superpigg, men snart kommer nog dagen igång! Den började hur som helst på ett bra sätt, med VLT-artikel om Socialdemokraterna i Västerås nylanserade material där vi tillsammans med västeråsarna formar den nya s-politiken (artikeln verkar inte finnas på nätet än, eller så är det jag som har svårt att hitta på vlt.se). En sådan här morgon är jag alltid lite pirrig i magen när jag vaknar och tassar ut i hallen för att hämta VLT. När jag borstade tänderna igår kväll påminde jag mig själv om att om jag skulle vakna till i arla morgonstund så skulle jag komma ihåg att gå ut och kolla tidningen innan jag somnade om. Förvisso vaknade jag inte förrän lilltjejen började prata för sig själv i spjälsängen och hade hon inte gjort det hade jag nog sovit fortfarande, så det där med arla morgonstund var väl önsketänkande.

Det är redan ljust, våren är på väg!