måndag, juni 27, 2005

27 juni 2005


Jag anser mig vara en normalintelligent människa. Lagom liksom, varken över eller under genomsnittet. Men vissa saker förstår jag verkligen inte hur de fungerar. Som sladdar. I dag hade jag en lagom stor handväska med en mobil-laddare, kamerasladd och radiohörlurar i. I morse låg de tre sladdarna ihopvikta och hörlurarna låg dessutom rullade runt radion. På eftermiddagen på hemväg från tåget skulle jag ta upp radion och då får jag upp ett helt virrvarr av sladdar. Alla tre sladdarna var ihoptrasslade med varandra på de mest underliga sätt. Hur går det egentligen till? Jag skulle vilja se innehållet i den där handväskan under en hel dag någon gång, för att reda ut hur de egentligen kan trassla ihop sig på det där viset.

Sommarprataren då? tänker ni. Varför har hon inte skrivit något om sommarprataren? I dag ska jag lyssna på reprisen eftersom jag jobbade på dagen. Har till och med köpt en wiener-pekan och alldeles strax ska jag gå ner och koka te.

Och imorgon bär det av till Skåne där jag ska mysa med Anders fram till på söndag då jag ska åka till Gotland. Det betyder att jag inte skriver här under någon vecka. Det i sin tur betyder att ni måste lyssna på sommarpratarna själva istället för att förlita er på mina hobby-recensioner ;)